Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T12:28:56+01:00
Wchodzę do piekarni, czuję zapach ciepłego pieczywa. Wzdycham rozmarzona i zamykam oczy, po chwili słyszę męski głos:
Dzień dobry, pani X?
Dzień dobry, tak to ja
Zostaję przywitana bardzo serdecznie i zaprowadzona do miejsca w, którym, mam zobaczyć jak piecze się chleb. Moj wzrok przyciągają ogromne piece obok których stoją łopaty do chleba. Piekarze witają mnie z uśmiechem i pokazują jak przygotować ciasto. Nie jest to skomplikowane. Potrzebna jest mąka, jajka i mleko. Przyglądam się z zaciekawieniem jak jest ugniatany i formowany chleb, bardzo mi się to podoba. Teraz przychodzi chwila, na którą czekałam z niecierpliwością, główny piekarz ustawia temperaturę pieca na 200 stopni Celsjusza i otwiera olbrzyma, na łopacie mieści się 5 bochenków chleba, zostają wsunięte do pieca, z którego bucha przyjemne ciepło. Po 10 minutach w całym pomieszczeniu czuć rozkoszny zapach ciepłego pieczywa. Zdobywam nowych przyjaciół z którymi gawędząc się i śmiejąc zajadam ciepłe kromki chleba z masłem domowej roboty.
58 4 58
2009-11-30T12:32:04+01:00
Robienie chleba:
- piekarz robi ciasto na chleb
-dodaje kwas i ugniata ciasto
- na drugi dzień chleb będzie miał odpowiednią wielkośc
- wstawia ciasto w ciepłe miejsce
- czeka cierpliwie na wyrośnięcie masy ciastowej
- formuje kształt chleba
- wkłada chleb łopatą do pieca
- wyciąga z pieca gotowe chleby
47 4 47