Odpowiedzi

2009-11-29T19:35:49+01:00
1)2x=5+y
2)x=⅓y +3
3) 3(x-y) = 2x //:2
x=3(x-y)/2
4) ⅔x = ¾y //:⅔
x=¾y/⅔
5) 4x+2y = 1
4x=1-2y //:4
x=(1-2y)/4
6) 6x-⅔y = 2
6x=2+⅔y //:6
x=(2+⅔y)/6
/ <- ten znak to sobie zamień na kreske ułamkowa :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:42:29+01:00
1. 2x-y=5 y przenosimy na drugą stronę
2x=5-y /2 dzielimy przez 2
x=(5-y)/2

2. ⅓y = x-3 3przenosimy na drugą stronę
x=⅓y+3

3. 3(x-y) = 2x wymnażamy nawias
3x-3y=2x przenosimy x na jedną str a y na drugą
3x-2x=3y
x=3y

4. ⅔x = ¾y /*3/2 mnożymy przez trzy drugie
x=¾*3/2y
x=1⅛y

5.4x+2y = 1 przenosimy y na drugą stronę
4x=1-2y /4 dzielimy przez 4
x=¼-½y

6.6x-⅔y = 2 przenosimy y na drugą stronę
6x=⅔y+2 /6 dzielimy przez 6
x=1/9y+⅓

1 5 1