Odpowiedzi

2009-11-29T19:33:44+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:33:36+01:00
Ponieważ są organizmami przystosowanymi do życia w środowisku zarówno wilgotnym jak i bardzo suchym. Rosnąc na ubogich podłożach (np. skałach) przyczniają się do tworzenia nowych siedlisk.