Odpowiedzi

2009-11-29T19:43:00+01:00
Liryka
*podmiot liryczny
*mówi o uczuciach, przeżyciach
gatunki:
pieśni, hymny, fraszki
1 5 1
2009-11-29T19:44:00+01:00
Nazwa liryka pochodzi od podmotu lirycznego .<który wyraża swoje mysli uczucia reflekje wystepuje w 1 os. l. poj. >
to gatunek literacki wystepuje w piesniach odach hymnach
wystepuja w nim epitetu porowniania itd.
ostatniego niestety ale juz nie kojaze ;// sory
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:47:58+01:00
Liryka uważana jest za najbardziej pierwotną formę twórczości. W swoim najwcześniejszym stadium związana była z muzyką i występowała z akompaniamentem muzycznym i zaleznie od charakteru akompaniamentu dzieliła sie na melike i liryke. Stąd nazwa.

W utworach lirycznych zawarte sa przede wszystkim wewnetrzne przeżycia, doznania, emocje.

srodki poetyckie: epitety, apostrofy,uosobienie, dźwiękonaśladownictwo...

Rodzaje liryki:
-pośrednia
-bezpośrednia
-inwokacyjna
-podmiotu zbiorowego
-maski
-roli
1 5 1