Odpowiedzi

2009-11-29T19:47:00+01:00
5kg

sprawdzenie:
( 5kg * 15% + 10kg + 6% ) : (5kg + 10kg) = (75+60) : 15 = 135:15=9
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:58:18+01:00
Dane
cp1=15%
cp2=6%
cp=9%
mr2=10kg
mr1- ?
ilość soli w I roztworze
cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100
ms1=15*mr1/100=0,15mr1
ilość soli w II roztworze
ms2=6*10/100=0,6kg
ilość soli w mieszninie
ms=(10+mr1)*9/100=0,9+0,09*mr1
ms=ms1+ms2
0,9+0,09mr1=0,15mr1+0,6
-0,06mr1=-0,3
mr1=5kg
należy dodac 5kg roztworu 15%