Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-05-27T18:43:12+02:00
Najpierw sprawdzamy wartość dla wierzchołka
p = -b/2a
p = -4/2 = -2 --> wierzchołek leży poza przedziałem, po lewej jego stronie
jest to funkcja rosnąca dla x>-2, czyli im dalej od x tym funkcja ma większą wartość
czyli najmniejszą wartość w przedziale przyjmuje dla x = 0 (y = -3)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-05-27T18:44:05+02:00
F(x)= x²+4x-3 w przedziale <0;3)

sprtawdźmy czy wierzchołek nalezy do przedzialu

p=-b/2a
p=-4/2=-2 nie nalezy
czyli do funkcji podstawiamy argumenty z przedziału

f(0)= 0²+4*0-3=-3
f(3)= 3²+4*3-3=9+12-3=18

najmniejsza wartość funkcji wynosi y=-3 dla x=0