ZAD1
odszukaj w kluczach do oznaczania roslin lub w atlasach po dwie nazwy gatunkowe wystepujacych w Polsce chronionych gatunkow paproci skrzypow i widlakow
naprzyklad
paprocie-
skrzypy-
widlaki-
zad 2obko kazdego zdania wpisz tak lub nie
1.narodnie u paprocie znajduja sie po spodniej stonie lisci?
2.nieliczne paprocie przystosowaly sie do zycia w wodzie?
3.w polsce rosna paprocie drzewiste?
4.skrzyp polny jest cenna roslina przemyslowa?
5.po wysianu zarodnikow ped wiosenny skrzypu ginie?
6.widlak wroniec nie tworzy klosow zarodnionosnych?
7.w polsce wszystkie widlaki sa obiete ochrona?
8.ze szczatkow prehistorycznych olbrzymich paproci widlakow
szkrzypow powstaly podklady wegla kamiennego?

3

Odpowiedzi

2009-11-29T20:06:40+01:00
Chronione:
paprocie- nerecznica samcza , pióropusznik strusi
widłaki- widłak jałowcowaty, widłak goździsty
skrzypy- skrzyp olbrzymi , skrzyp pstry

zad. 2
1. tak
2.
3. tak
4. Jest tylko roślina lecznicza
5. tak
6. tak
7. tak
8. tak
12 3 12
2009-11-29T20:06:38+01:00
Zad.1
chronione paprocie:
- piuropusznik strusi
- długosz królewski
- paprotka zwyczajna
chronione skrzypy:
- skrzyp olbrzymi
- skrzyp pstry
chroniona widłaki:
- widłak alpejski
- widłak spłaszczony
- widłak wroniec

zad 2
obokkazdego zdania wpisz tak lub nie
1.zarodnie u paprocie znajduja sie po spodniej stonie lisci? - TAK
2.nieliczne paprocie przystosowaly sie do zycia w wodzie? - TAK
3.w polsce rosna paprocie drzewiste? - NIE
4.skrzyp polny jest cenna roslina przemyslowa? - TAK
5.po wysianu zarodnikow ped wiosenny skrzypu ginie? - TAK
6.widlak wroniec nie tworzy klosow zarodnionosnych? TAK
7.w polsce wszystkie widlaki sa obiete ochrona? - TAK
8.ze szczatkow prehistorycznych olbrzymich paproci widlakow
szkrzypow powstaly podklady wegla kamiennego? - TAK
9 5 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:16:02+01:00
Zad1
paprocie-długosz królewski, piuropusznik strusi
skrzypy-skrzyp olbrzymi, skrzyp pstry
widlaki-wroniec, torfowy
zad2
1.TAK
2.TAK
3.NIE
4.TAK
5.TAK
6.TAK
7.TAK
8.TAK
24 4 24