1. z jakimi przyspieszeniem poruszało się ciało o masie 3 kg jeżeli działała na nie stała siła 5 N

2. jaka siła musiałaby działac na samochod o masie 1000 kg jadący z szybkością 20 m/s aby zatrzymać do w ciągu 2 s

3. oblicz z jaką siła przyciąga cię ziemia

2

Odpowiedzi

2009-11-29T19:58:57+01:00
Zad 1 z I zasady dynamiki
F = m * a
a = F/m = 5/3 = 1,67 m/s^2
zad 2
a = V/t = 20/2 = 10 m/s^2
F = m*a = 1000*10 = 10000N = 10 kN
zad 3
m=80 kg
g=9,81 m/s^2
F = m*g=784,8N
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:12:05+01:00
1.
Wzór:
F-siła
a-przyśpieszenie
m-masa
F=a*m
Dane:
m=3kg
F=5N
Szukane:
a=?
F=a*m
czyli:
a=F/m
a=5/3
a=ok.1,67m/s2
Odp: przyśpieszenie jest równe około 1,67m/s2.
2.
dane:
m=1000kg
V=20m/s
t=2s
V-szybkość
t- czas
Szukane:
F=?
V= a*t
F=a*m
Podstawiając:
F=(V/t)*m
F=(20/2)*1000
F=10000N
odp: siła potrzebna do zatrzymania samochodu to 10000N
3.

F=a*m
Przyśpieszenie ziemskie to g, więc:
F=g*m
g wynosi około 10m/s2
By policzyć z jaką siłą przyciąga Cię Ziemia muszę znać Twoją masę:)
Ale jej nie znam, więc założę, że ważysz 60kg.
F=10*60
F=600N
Zamiast 60 napisz ile ważysz i przemnóż przez 10.
Odp:Ziemia przyciąga mnie z siłą 600N.