Rozstrzygnij (nie używając kalkulatora), która z liczb jest większa.
a) 123/456 czy 121/456
b) 17/135 czy 17/134
c) 7/9 czy 10/13
d) 8/51 czy 11/68
e) 2√3 czy √13
f) 2,5 czy √6
g) pierwiastek stopnia piątego z -32/243 czy ∛-27/125

OBLICZENIA! Jako 'dowód' nie użycia kalkulatora.
Proszę o przemyślane rozwiązanie bo często robione są na odwal (dla punktów) z błędami, a takie są zgłaszam do moderacji! Pozdrawiam:)

2

Odpowiedzi

2009-11-29T20:10:21+01:00
A) 123/456
b)17/134
c)7/9
d)11/68
e)2√3
f)√6
g)pierwiastek stopnia piątego z -32/243

Sory ale liczyłem na kartce a przeczytałem :OBLICZENIA! Jako 'dowód' nie użycia kalkulatora, dopiero po liczeniu. Ale na 100 procent tak jest dobrze.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:18:20+01:00
123/456>121/456 przy równych mianownikach ten ułamek jest wiekszy co ma wiekszy licznik
17/135<17134 przy równych licznikach ten większy co ma mniejszy mianownik
7/9>10/13 sprowadzamy do wspólnego licznika:70/90>70/91
8/51<11/68 sprowadzamy do wspólnego licznika:88/561<88/544
2√3<√13 włączamy liczbę sprzed pierwiastka pod pierwiastek:√12<√13
2,5>√6 :2,5 zapisujemy za pomocą pierwiastka:√6,25>√6
pierwiaste stopnia5 z-32/243=2/3√-1 drugiej liczby nie wiem jak odczytać