Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:56:12+01:00
Móżdżek:
- reguluje utrzymanie równowagi i pionowej postawy ciała
- utrzymuje napięcie mięśniowe
- koordynuje ruchy mięśni, odpowiada za harmonijną współpracę mięśni i precyzje wykonywanych ruchów.

Rdzeń kręgowy:
- Przesyła bodźce do mięśni
- Przewodzi impulsy z i do mózgu
- Unerwia skórę, mięśnie, gruczoły, układ Naczyniowy
- Znajdują się w nim ośrodki odruchów bezwarunkowych

Mózg:
- w tzn. płatach których jest 4 w mózgu zawiera:
- ośrodki: ruchowe, pisania, kojarzące (płat czołowy)
- czuciowe, odbierają dotyk ciepło chłód (płat ciemieniowy)
- ośrodek słuchu, mowy (płat skroniowy)
- ośrodek wzroku (płat potyliczny)
15 4 15
2009-11-29T20:01:36+01:00
Mózg:
tłumaczenie, kontrolowanie oraz sortowanie informacji
zajmuje się wieloma czynnościami:
płat czołowy - ruch, pisanie, kojarzenie
płat ciemieniowy - czucie, odbiera dotyk, ciepło, chłód
płat skroniowy - słuch, mowa
płat potyliczny - odpowiada za wzrok

móżdżek:
- reguluje utrzymanie równowagi i pionowej pozycji ciała
- utrzymuje napięcie mięśniowe
- koordynuje ruchy mięśni, odpowiada za ich zgranie, harmonizację

rdzeń kręgowy:
- przesyła bodźce do mięśni
- przewodzi impulsy z mózgu i do mózgu
- unerwia skórę, narządy
- odpowiada za ośrodki odruchów bezwarunkowych
6 3 6