Odpowiedzi

2009-11-29T20:29:52+01:00
Promień okregu wpisanego w trójkąt równoboczny=⅓h
h=a√3/2
h=12√3/2=6√3
r=⅓*6√3
r=2√3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:30:09+01:00
A = 12 cm - bok trójkąta równobocznego
r = ? - promień okręgu wpisanego w trójkąt

długość promienia okręgu wpisanego w trójkąt ma wzór :
r = ⅓h = (a√3) : 6
wstawiam a = 12 cm i obliczam r
r = (12√3 ) :6
r = 2√3 cm
2009-11-29T20:33:46+01:00
Wzór na promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny to a√3/3
a-długośc boku trójkąta
w tym zadaniu a=12, po podstawieniu do wzoru będzie
12√3/6=2√3