1. Ile obręczy o promieniu 4 cm możesz wykonać z drutu o długości 1 m? - prosze o obliczenia.

2. O ile cm zwiększy się obwód koła o średnicy 2 cm, gdy promień zwiększy się 6 razy? - prosze o obliczenia.

BŁAGAM O ROZWIĄZANIE... :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:30:00+01:00
1)
O=2πr
r=4cm
O=2*3.14*4cm=25.12cm
1m=100cm

100cm/25.12=3.98

Odp.3 bo na czwarta zabraknie troche drutu.

2)

O=2πr
r=0.5d
r=1cm
O=2*3.14*1=6.28cm

O=6.28cm*6=37.68cm

37.68cm-6.28cm=31.40cm

Obwod zwiekszy sie o 31.40cm
31 4 31
2009-11-29T20:30:26+01:00
O=2*pi*r=2*3,14*4=25,12
100cm/25,12=3,98
Odp prawie 4 = 3,98

Zad.2
O=2*Pi*d/2=6,28*0,5=12,56
po zwiekszeniu o 6 razy
O=2*Pi*r6,28*6=37,68

ilosc razy=37,68/12,56=3 razy
Odp zwiekszy sie o 3 razy
37,68-12,56=25,12 cm
9 3 9