W 2008r. wpłacono do banku na okres dwóch lat kwotę w wysokości 20 000 zł. W obu latach oprocentowanie wynosiło 4% w stosunku rocznym. Oblicz, po odliczeniu 19% podatku od odsetek przy rocznej kapitalizacji odsetek, wysokość kapitału po dwóch latach.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T20:26:30+01:00
20000zł wplacona kwota do banku
4%- oprocentowanie
I rok:
(100%+4%)×20000zł=20080zł
II rok:
(100%+4%)×20080zł=21600zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Grel
  • Początkujący
2009-11-29T20:27:01+01:00
4%=0,04
20000 *0,04 = 800zł - odsetki po pierwszym roku
20000 + 800 = 20800- kwota w banku po roku
20800* 0,04 = 832zł- odestki po drugim roku
800+832= 1632zł -odsetki po 2 latach
19%=0,19
1632 * 0,19=310,08
1632-310,08- 1321,92zł - odsetki po odliczeniu podatku
20000zł + 1321,92zł= 21321,92zł
Odp.:Wysokośckapitału po 2 latach wynosi 21321,92zł.
1 1 1
  • Hebo
  • Początkujący
2009-11-29T20:30:00+01:00
20000 x 1 x 4% = 800
20000
800x19%=152
800-152=648
20648 x 1 x 4%=825,92

825,92 x 19%= 156,92
825.92-156,92=669
20648 +669=21317

Po dwoch latach wysokosc kapitalu wynosi 21317
3 5 3