Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:34:22+01:00
4a-2=b
3a+7b=1,5

4a=b+2
3a+7b=1,5

a=b+2 / 4
3(b+2 / 4) + 7b = 1,5

3b+6/ 4 + 7b = 1,5
3b+3/ 2 + 7b = 1,5
3b+3 + 14b = 3
17b = 0
b = 0

4a-2=0
4a = 2
a = 1/2


2009-11-29T20:35:57+01:00
4a-2=b
3a+7b=1,5

zamiast b w drugim równaniu podstawiam pierwsze równanie

3a + 7*(4a-2) = 1,5
3a + 28a-14 = 1,5
31a = 15,5
a = 2
b = 4a-2 = 4*2 -2 = 6
odp a= 2 b= 6