Dwa pociągi (P i L) jadą w swoją stronę po
tym samym torze z prędkościami vL, oraz vP. Pomiędzy pociągami lata mucha z prędkością v >
max(vL, vP). Początkowo pociągi są oddalone od siebie o odległość d oraz mucha jest równo z
przodem pociągu L i leci w kierunku pociągu P (patrz rys. 2). Po dotarciu do pociągu P mucha
zawraca w kierunku pociągu L, do którego docierając znów zawraca. Ostatecznie mucha zostaje
zmiażdżona w zderzeniu pociągów. Oblicz dystans przez nią pokonany.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:31:21+01:00
Pociągi zbliżają się do siebie z prędkością Vl+Vp
spotkanie nastąpi po czasie
V=s/t
t=s/v=d/(Vl+Vp)
przez ten cały czas t lata mucha z prędkością V czyli przeleci
s=V*t=V*d/(Vl+Vp)
1 5 1
2009-11-29T23:41:51+01:00
Vl+Vp to prędkość z którą pociągi zbliżają się do siebie

spotkanie ich nastąpi
V= s/t
t= s/v=d/(Vl+Vp)
mucha lata z predkością V - przeleci
s= Vt=Vd/(Vl+Vp)
1 5 1