Odpowiedzi

2009-11-29T20:40:11+01:00
1litr to 1kilogram
1 dm³ to jeden litr,
1 m to 10 dm,
1 m³ = 10³ dm³ = 1000 litrów.
15m³ = 15000litrów
15m³ = 15000kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:43:44+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
V=15m³ m=? ρ=m/V
ρ=900kg/m³
gęstość kry lodowej(lodu) wynosi 900 kg/m³
Obliczenia:
m=ρ*V=900kg/m³*15m³=13500kg

Odp. Kra lodowa waży 13,5 tony.
2009-11-29T20:47:26+01:00
Wzór:
V=m/O
Oznaczam sobie, że:
V- gęstość
m- masa
O-objętość
Gęstość lodu jest równa 916,8kg/m3
V=15m3
Więc
m=V*O
m=15*916,8
m=13752kg
Odp: masa tej kry lodowej wynosi 13752 kg.