Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T20:48:11+01:00
2009-11-29T20:49:32+01:00
Jeżeli ¾ pensji to zaliczka=1200zł

3/4=1200zł

możemy zrobić to tak:
1200zł to 3 części z czterech, więc jak podzielimy 1200zł na 3 to otrzymamy wysokość 1 części, potem pomnożymy ją przez 4 i wyjdzie nam cała pensja
1200:3=400
400x4=1600

odp. Pensja wynosi 1600zł
2009-11-29T20:50:07+01:00
1 cała=⁴/₄,,,,,¾=1200zł,,,,,,,⁴/₄=x zł→x=⁴/₄×1200:¾=1200×⁴/₃=1600zł.odp.pensja taty wynosiła 1600zł