To jest z czasu....
Podręcznik do matematyki 6 SUPLEMENT zad.2/11
Psianos 18km
Kociełapki 24km
Rolnik jedzie do Psianosa z prędkością 12km/h,a rowerzysta do Kociełapek z prędkością 15km/h.
Który z panów dojedzie szybciej do celu??
Proszę o dokładne obliczenia....
Z góry dzięki ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:07:26+01:00
Rolnik:
PRĘDKOŚĆ=12km/h
DROGA=18km/h
CZAS= 1 h i 30 min

czas=droga:prędkość
czas = 18:12=1,5h

ROWERZYSTA:
PRĘDKOŚĆ=15km/h
DROGA=24 km
czas=1godz. 36min

czas=droga:prędkość
czas = 24 :15=1,6h

ODP. Szybciej dojedzie rolnik, a rowerzysta dojedzie do miejsca za 10 minut

(to samo zadanie robiliśmy na lekcji ; pp)
2009-11-29T21:11:29+01:00
Rolnik
18km:12km/h=1,5
1,5 : 60 = 1.30 h

Rower
24km:15km/h=1,6
1.6 : 60 = 1.36 h
2009-11-29T21:20:35+01:00
18km/12km/h=1,5h
24km/15km/h=1,6h

Rolnik szybciej dotrze do celu.