Sprzedawca zakupił w hurtowni 120kg pomidorów drugiego gatunku i 80 kg pierwszego gatunku za łączną sumę 740 zł. Zakupione pomidory sprzedał za łączna sume 904 zł . Pomidory pierwszego gatunku sprzedał z 25% zyskiem, a drugiego 20% zyskiem. Jaka była cena zakupu 1 kg pomidorów każdego rodzaju a hurtowni?

2

Odpowiedzi

2009-11-29T21:03:11+01:00
X-pomidory II gatunku
y-pomidory I-gatunku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:21:31+01:00
X-pomidory 2 gatunku,cena zakupu w hurtowni,,,,y-1 garunku,,,,,x+20%x=x+0,2x=1,2x=cena sprzedazy pomidorów 2 gatunku,,,,,y+25% y=1,25y=cena sprzedazy pomidorów 1gatunku,,,,120x+80y=740,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 120×1,2x+80×1,25y=904,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x=(740-80y):120,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 144(740-80y):120+100y=904/×120→106560-11520y+12000y=108480→ y=4zł,,,,x=(740-80×4):120=(740-320):120=420:120=3,5 odp,kupił pomidory 1 gatunku po 4 zł a drugiego po 3,5 zł.