Matematyka6 podręcznik zad5/11 SUPLEMENT
Krasnolutki z domu do pracy muszą przejść 800m.Najmniejszy z nich chodzi z prędkością 40m/min.Największy krasnoludek chodzi dwa razy szybciej.Oblicz o której godzinie musi wyruszyć najmniejszy,a o której godzinie musi wyruszyć największy krasnoludek,aby zdążyć do pracy na godzinę 6.00?

Proszę o dokładne rozwiązanie ...
Z góry dzięki;)

3

Odpowiedzi

2009-11-29T21:06:43+01:00
Dzielimy 800/40 = Dla mniejszego krasnoludka- Wychodzi na to, ze idzie 20 minut te 800 metrow.
Sprawdzenie 20min. x 40m = 800
Natomiast Duzy krasnoludek idzie 2 razy szybciej, czyli 80m/min.
Wiec 800:80 = 10
10minx80 =800m

Maly krasnoluek musi wyjsc o 5:40
Duzy krasnoludek musi wyjsc o 5:50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:09:29+01:00
Najmniejszy krasnoludek
droga-800m
prędkość40m\min
czas-800m:40m\min=20min
największy krasnoludek
prędkość-40 razy 2=80m\min
czas-800:80m\min=10min

odp.najmniejszy krasnoludek musi wyjść o 5.40,a największy o 5.50 aby zdążyć do pracy.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T22:12:10+01:00
40 m/min - najmniejszy krasnoludek
2 x 40m/min = 80m/min - największy krasnoludek

v - prędkość
s - droga
t - czas

v=s/t
s=v x t
t=s/v

Najmniejszy krasnoludek:
v - 40m/min
s - 800m
t - ?
t - 800/40
t - 20 min
Godzina: 6:00 - 0:20 = 5:40

Największy krasnoludek:
v - 80m/min
s - 800m
t - ?
t - 800/80
t - 10 min
Godzina: 6:00 - 0:10 = 5:50

Odp: By zdążyć do pracy na godzinę 6:00 najmniejszy krasnoludek musi wyjść z domu o godzinie 5:40, a największy o 5:50.

ZADANIE GOTOWE !!! przerabiałam to, teraz jestem przy geometrii więc spoko !