Odpowiedzi

2009-11-29T21:05:58+01:00
12 /3 = 4 długość podstawy

1/2 * a * h = P
1/2 * 4 * 12 = P
2 * 12 = P
P = 24 cm kwadratowych

Pole trójkąta wynosi 24 cm kwadratowych
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:08:14+01:00
P=a*h₁
P=16cm*5cm
P=80cm²
P=b*h₂
80cm²=20cm*h₂
h₂=80cm²:20cm
h₂=4cm

A więc druga wysokość wynosi 4 cm.
1 1 1
2009-11-29T21:10:41+01:00
Dane Szukane
a = 16cm h2 = ?
b = 20cm
h1 = 5cm


Obliczenia:

Najpierw trzeba obliczyć pole wykorzystując h1 :

P = a x h1
P = 16cm x 5cm
P = 80 cm2

Teraz wykorzystując pole:

P = b x h2 - to jedno i to samo tylko dł bok i 2 wys szukana

Podstawiamy

80cm2 = 20cm x h2
h2 = 80cm2 : 20cm
h2 = 4cm

Na 100% dobrze jestem z gimnazjum i to teraz przerabiam.
2 3 2