Zad 5
Ela ma 3 razy więcej długopisów niż Weronika. Razem mają ich 20 sztuk. Ile długopisów ma Weronika?
Zad 12
Za 3 kg bananów i 5 kg winogron zapłacono 26 zł. Gdyby kupiono 4kg bananów i 7kg winogron zapłacono by 36 zł. Cenę 1 kg bananów i 1kg winogron wynosiły?

Proszę o obliczenia.
Jest to z działu Równania :)))

Dam Naj :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • hUq
  • Początkujący
2009-11-29T21:08:17+01:00
Zad. 5
3 części z 20 - Ela
1 część z 20 - Weronika
Razem mają 4 części
1 część to:
20/4=5
Weronika ma 5 długopisów.
2 5 2
2009-11-29T21:10:25+01:00
Zad.1

3 x 5 + 5 = 20

Czyli Weronika ma 5 długopisów.
1 5 1
2009-11-29T21:13:10+01:00
X+3x=20
4x=20
x=5

Ela ma 15 dlugopisow, a Weronika 5.



2 5 2