Odpowiedzi

2009-11-29T21:30:59+01:00
1/6*360 st=60st
no to mamy ze zwiazków miarowych ze druga przyprostokatn ma długośc 6√3 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:06:09+01:00
1/6 × 360*=60*
x-długość drugiej przyprostokątnej
6 cm-krótsza przyprostokątna
tg60*=6÷x
√3 ÷ 1=6÷x
x=6 ×1 ÷√3
x=6÷√3
i teraz musisz usunąć niewymierność z mianownika czyli pomnożyć 6 × √3 i √3 ×√3 i to jest róWne 2√3
Odp.Druga przyprostokątna wynosi 2 i √3.
narysuj do tego rysunek czyli trójkąt prostokątny i tylko oznacz kąt 30 , i bok x , 6
legenda : ;)
√ - pierwiastek ÷ podzielić × pomnozyć
Mma nadzieje że wiesz o co chodzi ;)