Odpowiedzi

2009-11-29T21:33:39+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp.
2009-11-29T21:35:15+01:00
Samożywne protisty są nazywane organizmami pionierskimi, ponieważ mogą one zasiedlać nie dostępne dla innych organizmów środowisko, w których inne organizmy nie byłby w stanie przetrwać.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:36:05+01:00
Poniewaz potrzebują składnikow do fotosyntezy azeby je miec muszą życ w czystym środowisku . Organizmy pionierskie wskazują czyste powietrze itp. <chyba> ;d