Zapisz zależność opisującą związek między x i y. Wyznacz y z tej zależności.

a) Szef przeznaczył 5000zł na paczki świąteczne dla swoich pracowników. Za tę kwotę można przygotować x paczek , każda o wartości y zł.
b) samochód przez y godzin pokonał 200km, jadąc ze stałą prędkością y km/h.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:38:17+01:00
Zapisz zależność opisującą związek między x i y. Wyznacz y z tej zależności.

a) Szef przeznaczył 5000zł na paczki świąteczne dla swoich pracowników. Za tę kwotę można przygotować x paczek , każda o wartości y zł.
x*y = 5000

b) samochód przez y godzin pokonał 200km, jadąc ze stałą prędkością y km/h.
Tu chyba ma być x godzin :)
Wzór na prędkość
V = s/t /*t
s = V*t
zatem zależność będzie
x*y = 200
ale jeśli treść jest dobrze to wtedy będzie zależność y² = 200, choć nie sądzę by o to chodziło (wszak dwie zmienne nie mogą mieć tego samego symbolu ;) )
6 3 6
2009-11-29T21:39:29+01:00
A.
xy = 5000zł
y = 5000zł / x

B.
xy = 200km
y = 200km / x
5 4 5