POTRZEBNE NA JUTRO !!!

Dorośli za bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO ?

4

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-05-27T19:42:32+02:00
Analiza:
11 zł-osób-cena biletu dla osoby dorosłej
11zł * 1/2 =5,50-cena biletu dla dziecka
1200-ilość odwiedzającyvh zoo
9350-kwota
x-ilość dzieci
1200-x ilość osób dorosłych
x * 5.50 + (1200-x) * 11= 9350zł
5,50x + 13200 - 11x= 9350
-5,5x = 13200+9350
5,5x = 3850/ (-5,5)
x=700
500
______
1200
odp. W zoo w tym dniu było 700 dzieci.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-27T19:44:54+02:00
Dorośli : 11zł
dzieci : 5,5zł
razem : 9350zł
x - liczba dorosłych
y - liczba dzieci
x + y = 1200
11x + 5,5 *y = 9350
x = 1200 - y
11(1200 - y) + 5,5y = 9350
13200 - 11y + 5,5y = 9350
-5,5y = -3850 : (-5,5)
y = 700
x = 1200-y = 1200-700 = 500

w zoo w tym dniu było700 dzieci
1 5 1
2009-05-27T19:45:14+02:00
X-dorośli y-młodzież
D=11
D=2M
xD+yD=9350
x+y=1200

11x+5,5y=9350
x=1200-y

13200-11y+5,5y=9350
5,5y=3850
y=700
x=500

Odp 700 dzieci i 500 dorosłych
2009-05-27T19:47:37+02:00
11 - cena normalna
5,5 - bilet ulgowy
x - dorośli
1200-x dzieci

11x + 5,5(1200-x) = 9350
11x + 6600 - 5,5x = 9350
5,5x = 2750|:5,5
x=500 liczba dorosłych
1200-500=700 liczba dzieci


1 5 1