Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:36:45+01:00
6,4 /2 = 3,2
3,2 x 5 = 16

Przechowywano przed sprzedażą 16 ton.

Po prostu mnożysz tę liczbę (akurat tutaj 6,4) przez odwrotność ułamka (tutaj akurat 2/5).
1 1 1
2009-11-29T21:37:22+01:00
⅖x=6,4tony,,,,,x= cały cukier,,,,→x=6,4tony:⅖→x=6,4×⁵/₂→x=16ton i tyle było tego cukru
2009-11-29T21:52:46+01:00
2/5 = 4/10 =0,4
zamiana na procenty: 0,4x100% =40%

Proporcja
40%------------6,4t
100%-----------X t

X=100%x6,4t/40%
X=16t

odp. W hurtowniii bylo 16 ton