Odpowiedzi

2009-11-29T21:43:17+01:00
Tekstowe: .doc - Word, .docx - Word, .odt - Writer, .txt - Notatnik
Filmowe: .avi, .fla, .rmvb, .3gp - Windows Media Player
Muzyczne: .mp3 - WinAmp
Internetowe: .php, .html, .php4 - Internet Explorer, Firefox, Opera
Programowe: .exe - plik wykonywalny MS DOS, Microsoft Windows
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T21:47:10+01:00
Tekstowe: .doc - (Office-Word), .docx - Word, .odt - Writer, .txt - Notatnik
Filmowe: .avi, .fla, .rmvb, .3gp - Windows Media Player, Movie Market
Muzyczne: .mp3 - WinAmp, Windows media Player
Internetowe: .php, .html, .php4 - Internet Explorer, Firefox, Opera, Mozilla
Programowe: .exe - plik wykonywalny MS DOS, Microsoft Windows
Graficzne: .gif (Paint)
1 5 1
2009-11-30T02:54:54+01:00
Witam, jest to moja praca którą oddałem na Technologie Informacyjną(dostałem za to 5-)
Trochę tego jest ale jest większość.
Wszystko poukładane alfabetycznie.
Najlepiej skopiować i wydrukować.

A
.ace - archiwum skompresowane najczęściej przyporządkowane programowi WinAce
.ade - rozszerzenie projektu programu MS Access
.adn - pusty szablon projektu programu MS Access
.adp - projekt programu MS Access w trzech powyższych przypadkach rozwiązaniem jest Microsoft Access który wchodzi w skład pakietu biurowego MS Office
.ai – plik graficzny programu Adobe Ilustrator który jest zalecany do otwierania tego typu rozszerzenia bądź XnView
.aif – plik dźwiękowy – Winamp lub WMP
.aifc – WMP –(Windows Media Player)
.aiff - plik dźwiękowy – Winamp lub WMP
.arc - plik skompresowany - WinAce, WinZip
.arj - plik skompresowany WinAce, WinZip, Total Commander
.asf - plik wideo - playery np: Windows Media Player , BESTplayer, ALLPlayer, Subedit.
.ashdisc - obraz płyty Ashampoo Burning Studio
.avi - plik wideo – radzi sobie z nim większość dostępnych playerów
.au - plik dźwiękowy Windows Media Player, Winamp

B
.bat - plik wykonawczy - odpalamy nim daną aplikację
.b3d - grafika B3D (images) - XnView,
.bga - OS/2 Bitmap - XnView
.bhx - plik skompresowany - WinZip
.bin + cue - pliki z obrazem płyty - Alkohol 120% Daemon Tools
.bmp - plik graficzny - dowolna przeglądarka plików graficznych
.bwi + bws + bwt - pliki z obrazem płyty - Alkohol 120% Daemon Tools
.bwz - plik konfiguracyjny wiązki - WinImage
.bz - plik skompresowany - WinRAR
.bz2 - plik skompresowany - WinRAR

C
.c00+.c01+.c02 itd. - plik podzielony przy pomocy programu WinAce
.c2d plik z obrazem płyty WinOnCD
.cab plik skompresowany np. WinRAR,
.ccd + .img + .sub - plik z obrazem płyty - Alkohol 120%, Daemon Tools
.cda - plik audio CD - Windows Media Player, Winamp
.cdi - plik z obrazem płyty - Alkohol 120%, Daemon Tools
.cdr - plik graficzny Corel Draw
.cif - plik z obrazem płyty - Easy CD Creator
.cpt - plik graficzny - Corel Photo Paint
.crc - plik z informacja o sumie kontrolnej ( scalanie plików) Total Commander
.css - informacja o stylu strony www edytor HTML / notatnik
.cue + .bin pliki z obrazem płyty - Alkohol 120%, Daemon Tools
.cur - Windows Cursor

D
.dif - arkusz kalkulacyjny jeden z formatów danych - Microsoft Excel (pakiet MS Office)
.divx - plik wideo – większość znanych odtwarzaczy multimedialnych
.diz - plik tekstowy z informacjami wystarczy notatnik.
.dll - plik biblioteki – pliki używane przez system operacyjny - nie są uruchamiane przez użytkownika
.doc - dokument tekstowy Word (pakiet MS Office)
.dot - szablon dokumentu Word (pakiet MS Office)
.dwg - grafika AutoCad Drawing

E
.exe - plik wykonawczy - odpalamy nim daną aplikację
.eml - wiadomość pocztowa programu Outlook Express

F
.fcd - plik z obrazem płyty – WinISO jednak w tym przypadku zalecanym jest VirtualCD
.fla, .flac - plik audio (Free Lossless Audio Codec), winamp z odpowiednią wtyczką o której zresztą napisałem w tym temacie
.fpx – FlashPix - IfranView, Paint Shop Pro

G
.gcd - plik z obrazem płyty - Prassi CD Rep Plus
.gho - obraz dysku Norton Ghost
.gi - plik z obrazem płyty - Easy Media Creator 8
.gif .giff - plik graficzny - dowolna przeglądarka plików graficznych
.gz - plik skompresowany - WinRAR, WinAce

H
.hgl - HP Graphics Language Paint Shop Pro
.hlp - plik pomocy do programu -kliknąć dwa razy i gotowe
.hpg - HP Graphics Language - Paint Shop Pro
.htm .html - strona www otwieramy dowolną przeglądarką internetową

I
.ico -ikona dla Windows/ plik graficzny - dowolna przeglądarka plików graficznych
.ifo - plik wideo – odtwarzacz multimedialny przykładowo AllPlayer
.ima - obraz dysku - WinImage
.ima - grafika: AIM Grey Scale - XnView
.img + .ccd + .sub - pliki z obrazem płyty - Alkohol 120%, Daemon Tools
.inf - plik z informacjami instalatora – Notatnik
.ini - plik z informacjami konfiguracyjnymi – Notatnik
.iso - plik z obrazem płyty - Alkohol 120%, Daemon Tools
.ivf - plik wideo Intel Indeo - Windows Media Player

J
.jbf - PaintShopPro Browser Cache File – PaintShopPro
jfif - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych
.jif - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych
.jpeg - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych
.jpg - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych

L
.lcd - plik z obrazem płyty - CDSpace
.lha - plik skompresowany - WinAce, WinRAR

M
.m1v - plik wideo MPEG – większość odtwarzaczy multimedialnych np. WMP
.m3u - playlista Winampa -Winamp
.mad - Microsoft Access
.maf - Microsoft Access
.mag - Microsoft Access
.mam – makro - Microsoft Access
.md1 plik z obrazem płyty GEAR PRO Professional
.mdf + .mds - obrazem płyty programu Alkohol 120%
.mid .midi - plik dźwiękowy MIDI – WMP (Windows Media Player))
.mkw plik wideo Media Player Classic
.mov - plik wideo - QuickTime
.mpc- plik dźwiękowy- Winamp po zastosowaniu odpowiedniej wtyczki, do zassania w dziale multimedia
mp2 - plik wideo Windows Media Player
.mp2v - plik wideo - Windows Media Player
.mp3 - plik dźwiękowy – Winamp
.mpg, mpe, mpeg - plik wideo odtwarzany za pomocą większości programów multimedialnych przykładowo Subedit

N
.ncd - okładka płyty programu Nero Cover Designer
.ncd - plik z obrazem płyty - NTI CD Maker
.nct - szablon Nero Cover Designer
.nfo - plik z informacjami - notatnik
.nhf - kompilacja HFS-CD programu Nero Burning ROM
.nhv - kompilacja HFS-CD programu Nero Burning ROM
.nr3 - kompilacja CD-ROM-MP3 programu Nero Burning ROM
.nra - kompilacja Audio-CD programu Nero Burning ROM
.nrb - kompilacja z dyskiem startowym Nero Burning ROM
.nrc - kompilacja UDF CD programu Nero Burning ROM
.nrd - kompilacja DVD-Video programu Nero Burning ROM
.nre - kompilacja CD EXTRA programu Nero Burning ROM
.nrg - plik obrazu płyty Nero Burning ROM, Alkohol 120%, Daemon Tools
.nri - kompilacja CD-ROM (ISO) programu Nero Burning ROM
.nrm - kompilacja Mixed-Mode CD programu Nero Burning ROM
nrv - kompilacja Super Video CD programu Nero Burning ROM

O
.od/b/c/f/g/i/m/p/s/t - OpenOffice.org
.ogg- plik dźwiękowy Winami
.out - scalenia za pomocą programu Total Commander plików o rozszerzeniach .001, .002,
.ogm - plik video - kodeki RealAlternative i dowolny odtwarzacz powinien dać radę.

P
.p01- plik z obrazem płyty Gear
.pat – plik graficzny Corel Draw Pattern / Gimp
.pbm - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych
.pcx - plik graficzny - przeglądarka plików graficznych
.pdf – text lub grafika - Adobe Acrobat Reader
.pdi - obraz płyty Alkohol 120%, Daemon Tools
.php - strona internetowa - programu do tworzenia stron internetowych
.png - plik graficzny Portable Network Grafics - przeglądarka plików graficznych
.pps - prezentacja multimedialna PowerPoint
.ppt - prezentacja multimedialna PowerPoint
.psd - plik graficzny Adobe Photoshop, lub przeglądarka plików graficznych
.pub - publikacja programu Microsoft Publisher
.pxi - plik z obrazem płyty PlexTools

Q
.qt - plik wideo Quicktime
.qti .qtif - Quicktime Picture - Quicktime

R
.r00+.r01+.r02 - plik podzielony WinRAR'em
.ra plik dźwiękowy Real Audio Format - dowolny program do odtwarzania plików multimedialnych po zainstalowaniu kodeka Real Alternative
.rar - plik spakowany WinRAR
.raw - grafika – przeglądarka plików graficznych
.rm - plik RealMedia- RealAlternative
.rmi - plik dźwiękowy – Winamp
.rm/m/p/s/x – multimedia - RealPlayer
.rmvb – plik wideo – dowolny program do odtwarzania filmów po wcześniejszej instalacji kodeka - RealAlternative
.rtf - dokument tekstowy - Word

S
.snd – plik dźwiękowy – winamp
.srt - plik z napisami do filmu w formacie SubRip – większość odtwarzaczy plików wideo
.sub - plik z napisami do filmu w formacie MicroDVD – można zmienić rozszerzenie na .txt
.swf - animacja wykonana w programie Macromedia Flash

T
.tar - plik spakowany (Linux) - WinRAR,
.tar.bz2 - plik .tar skompresowany - WinRAR,
.tar.gz - plik .tar skompresowany - WinRAR,
tgz - plik skompresowany - WinRAR,
.tif .tiff - plik graficzny - dowolna przeglądarka grafiki
.txt - plik tekstowy -każdy edytor tekstu

U
.uu - archiwum WinRAR,
.uue – archiwum -WinRAR,

V
.vcd - plik z obrazem płyty Farstone Virtual Drive
.vob - wideo DVD - VLC media player, PowerDVD,

W
.wav - plik dźwiękowy – Winamp, WMP,
.wm - plik pakietu Windows Media, WMP
. wma/d/f/p/s/v/x - plik dźwiękowy Windows Media Audio – Winamp

X
.xcf - plik graficzny – Gimp
.xl/a/b/c/d/k/l - Microsoft Excel

Z
.z01+.z02+.z03 - plik podzielony przy pomocy programu WinZip
.zip - plik skompresowany WinZip
.zoo – archiwum - WinAce