POMÓŻCIE!PLS...

zad1.
Które z poniższych zdań są prawdziwe?
a)Trójkąt prostokątny nie może być równoramienny.
b)Każdy trójkąt rozwartokątny ma dwa kąty ostre.
c)Trójkąt, który ma trzy równe kąty, jest równoboczny.
d)Ramię trójkąta równoramiennego musi być dłuższe od połowy jego podstawy.

zad2
Czy boki trójkąta mogą mieć podane niżej długości?
a)2cm, 3cm, 4cm
b)1cm, 2cm, 3cm
c)2cm, 2cm, 3cm
d)7cm, 9cm, 15cm
e)5cm, 6cm, 12cm
f)1cm, 1000cm, 1000cm

zad3
Czy kąty trójkąta mogą mieć podane niżej miary?
a)12°, 15°, 153°
b)35°, 55°, 75°
c)1°, 1°, 178°
d)23°, 63°, 84°

prosze o szybką odp.!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-29T22:03:23+01:00
2009-11-29T22:06:14+01:00
1 - d) fałszywe
2 - b)fałszywe , e) fałszywe
3 - b) fałszywe, d) fałszywe
pozostałe są poprawne :D
jestem tego pewny na 100%!!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:09:25+01:00
Z1
b,c,d
z2
a)2cm, 3cm, 4cm tak
b)1cm, 2cm, 3cm nie, suma 1i2 jest krótsza niż 3
c)2cm, 2cm, 3cm tak
d)7cm, 9cm, 15cm tak
e)5cm, 6cm, 12cm nie
f)1cm, 1000cm, 1000cm tak

suma długości dwu najkrótszych boków musi być większa niż trzeci
z3
a)12°+ 15°+153°
=180⁰ tak
b)35°+ 55°+75°
=165 nie, musi być równo 180
c)1°+ 1°+ 178°
=180 tak
d)23°, 63°, 84°
=170 nie
1 5 1