1.Zuzia jedzie na rowerze z tak ustawiona przezutka, ze jeden pełny obrot pedlalow podowuje 2 obroty kazdego kola roweru. kola te maja srednice 70cm. ile pelnych obrotow pedalami musi wykonac zuzia, aby przejchac 1 km? w obliczeniach przyjmij pi = 22/ 7

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:21:49+01:00
Jeśli średnica to 70cm to promień jest równy 35cm. Obliczmy obwód koła:
Obwód=2π*r=2*(22/7)*35cm=220cm

Przy jednym obrocie pedałów Zuzia przejeżdża więc dwa takie obwody, tj. 440cm

Ciekawe ile 1km to cm?
1km=1000m=100 000cm

tak więc przy jednym obrocie pedałów Zuzia przejeżdża 440cm, ile trzeba obrotów by przejechała 100 000cm? Z proporcji:
1 ---- 440
x ---- 100 000
x= 100 000*1/440=227,2727(27)
Dla pewności niech przekręci 227 i pół raza (bo 227 nie wystarcza)
2009-11-29T22:22:03+01:00
Srednica=70cm→promień=35cm,,,,pełny obrót pedałów =2 obroty koła,czyli przy pełnym obrocie pedałów zrobi:2×2πr=4ײ²/₇×35cm=440cm,,,,,1km=1000m=100 000cm,,,czyli 100 000cm:440cm≈227,(27)obrotów pełnych,odp.musi zrobić 227 pełnych obrotów a nawet 228 żeby zaliczyć 1 km