Odpowiedzi

2009-11-29T22:16:29+01:00
H2S - wzór związku...

1. masa cząst. 2x1u + 32u = 34u
2. stosunek masowy 2u:32u = 1:16
3. skład procentowy

100% - 32u
x% - 2u

x= 6,25% (zaw. wodoru)

100% - 6,25% = 93,75% (zaw. siarki) :D
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T22:18:10+01:00
Jezeli w zwiazku chemicznym skladajacym sie z wodoru i siarki stosunek ilosci atomow wodoru do siarki wynosi 2:1 oblicz jego mase czasteczkowa stosunek masowy tych pierwiastkow i sklad procentowy mas pierwiastkow w tym zwiazku

Jest to napewno H2S, bo wodor nie tworzy polaczen o wartosciowosci wiekszej niz jeden, wiec
masa czasteczkowam = 34u
stosunek masowy
S:H
32:2
16:1
sklad procentowy
MH2S = 34 u
34u - 100%
32u - x
x= 94.1%
wiec wodor top 100%-94.1%=5.9%