Jeżeli do odbiornika podłączono źródło prądu o napięciu 4,5V, to płynął w nim prąd o natężeniu 0,6 A. Oblicz natężenie prądu płynącego w tym odbiorniku, jeżeli włączymy go do źródła o napięciu 1,5V. Ile wynosi opór tego odbiornika?

2

Odpowiedzi

2009-11-29T22:14:12+01:00
I - prąd w obwodzie
U - napięcie na odbiorniku
R - oporność odbiornika
z prawa Oma R = U/I
R = 4,5 / 0,6 = 75 omów
w drugim obwodzie U = 1,5 V , oporność pozostaje niezmienna
I = U/R = 1,5 / 75 = 0,02 A
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:16:33+01:00
I=U/R
R=U/I=4,5V/0,6A=7,5 ohma
I1=1,5V/7,5ohma=0,2A
4 3 4