Odpowiedzi

2009-11-29T22:20:40+01:00
Ciepłe prądy: Zatokowy, Kuro-Siwo, Północnopacyficzny; Zimne prądy: Peruwiański, Benguelski, Zachodnioaustralijski.

Zimne prądy na półkuli południowej: Peruwiański w Ameryce Południowej, Benguelski w Afryce i Zachodnioaustralijski w Australii.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:20:46+01:00
Prądy ciepłe – to wody o wyższej temp. od wód otaczających. Tworzą się w obszarze cyrkulacji pasatów strefy okołorównikowej. Wywołują opady, wzrost temp i parowania. Są to np. prąd północnorównikowy, równikowy wsteczny, mozambicki, gwinejski, brazylijski, zatokowy, północnoatlantycki.

prądy zimne – to wody chłodniejsze od wód otaczających. Wpływają na obniżenie temp, osłabienie parowania podwyższenie ciśnienia. Powstają przy udziale wiatrów wschodnich, wiejących w wyży południowych. Są to np. prąd bengulski, kanadyjski, grenlandzki, labradorski, antarktyczny, okołobiegunowy, Dryf Wiatrów Zachodnich

Ciepłe: Zatokowy, Brazylijski, Gwinejski, Północnoatlantycki, Kuro-Siwo, Wschodnioaustralijski.
Zimne: Labradorski, Peruwiański, Benguelski, Kanaryjski, Oja-Siwo, Zachodnioaustralijski.
8 5 8