Odpowiedzi

2009-11-29T22:26:36+01:00
Starania Rusyfikatorów były żmudne, gdyż Polska młodzież, miała w sobie ducha walki, który nie pozwalał najeźdźcom przezwyciężyć woli walki młodych Polaków.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:30:57+01:00
*nieobowiązkowe uczestniczenie na lekcjach j. polskiego (uczniowie uczestniczyli w lekcjach, zważając na to, że to ich ojczysty język)
*zakaz posiadania i czytania polskich książek (rusyfikatorzy sprawdzali stancje uczniowskie, chociaż uczniowie po kryjomu spotykali się i czytali polskie dzieła np. A.Mickiewicza)
*zakaz posługiwania się jerzykiem polskim na terenie szkoły( uczniowie pomimo srogich kar, wychodząc na przerwę rozmawiali po polsku)
*chłopcy spotykali się na Górce u Gontali by min. czytać polskie książki
*wystąpienia uczniów na lekcjach, gdzie wygłaszali swoje przemówienia. nie zwracali uwagi na nauczycieli prowadzących lekcje w języku rosyjskim.