1) Piętnastu chłopców stanowi 62,5% klasy. O ile procent więcej jest chłopców niż dziewcząt?

2) W parku rośnie kilkadziesiąt drzew: 46% z nich to lipy, 36% to akacje, a 8% to dęby.Pozostałe 5 drzew stanowią modrzewie.Ile jest akacji?

2

Odpowiedzi

2009-11-29T22:43:32+01:00
1
100% - 62,5% = 37,5%
62,5% - 37,5% = 25%
Idp: o 25%



2
100 - 46 - 36 - 8 = 10

10 - 5
36 - x
10x = 180
x = 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:47:02+01:00
1) 100% - 62,5% = 37,5% [ ilosc dziewczyn nie w klasie ]
62,5% - 37,5% = 25%
Chlopcow jest wiecej o 25% niz dziewczat.

2) 100% - 46% - 36% - 8% = 10%
10% = 5 drzew[ modrzewie]
100% - x

5 x 100% / 10% = 50 drzew

100% =50 drzew
36% = x
50x35% / 100% = 1800%/100% = 18 drzew

Akacji jest 18