Odpowiedzi

2009-11-29T22:45:35+01:00
Ekstensywny sposób gospodarowania - to taki sposób gospodarowania gdzie sie gospodaruje mądrze
intensywny sposób gospodarowania- to taki sposób gdzie się nic nie kupuje i wszystko co się zarobi to się zbiera aby zagospodarować.

Oraz który z nich przeważa w Stanach Zjednoczonych?
Przeważa ekstensywny
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T22:47:47+01:00
Ekstensywny sposób gospodarowania:
Występuje w krajach słabo rozwiniętych. Nie stosuje się tam rozwiniętego przemysłu i mechanizacji. Zwiększa się tam głównie liczba fabryk, pracowników, ale nie zwiększa się wydajność pracy.

intensywny sposób gospodarowania:
Cechuje się wzrostem wydajności pracy, oszczędzaniem surowców, modernizacją i rozwojem nowych technologii.

W Stanach Zjednoczonych przeważa intensywny sposób gospodarowania.
7 4 7
2009-11-29T23:26:26+01:00
Ekstensywny to taki w którym stawia się na ogromne powierzchnie upraw, nie stosuje się ogromnych ilości nawozów, ani specjalnej mechanizacji, tu duże ilości plonów otrzymuje się z powierzchni
intensywny sposób gospodarowania stawia na nie wielkie pola ale bardo intensywnie nawożone całe gospodarstwo jest zmechanizowane aby uzyskać jak największe plony z małej powierzchni
W Stanach przeważa sposób ekstensywny, Amerykanie posiadają ogromne powierzchnie uprawne, dlatego mogą sobie pozwolić na ten właśnie sposób
4 1 4