W sklepie ze słodyczami można kupić 2 rodzaje cukierków:"Pawełki" po 10zł i 50gr za kg. oraz "Marcinki" 1,2 razy droższe od "Pawełków".Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20zł po zakupieniu 30dag "Pawełków" i 0,6 "Marcinków"?Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T23:11:02+01:00
10.50-pawelki
10.50 razy 1,2 = 12.60 - marcinki
10.50 razy o,3 = 3.15 pawelki
12.6 razy 0,6 = 7.56 -marcinki
3.15 + 7,56 = 10.71
20.00 - 10.71 = 9.29
2009-11-29T23:11:50+01:00
10,5 zł za kg
1,2 * 10,5 zł = 12,6 zł za kg
30dag=0,3kg
0,6kg

12,6 * 0,6 + 10,5 * 0,3 = 10,71 zł
20 - 10,71 zł = 9,29 zł
2009-11-29T23:21:36+01:00
10,50zł -- kg Pawełków
10,5Ozł*1,2 = 12,60zł -- kg Marcinków

0,3*10,50 = 3,15 zł
0,6*12,60 = 7,56 zł

20 - 7,56 - 3,15 = 9,29zł