Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody,że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm ,to mówimy,że spadły 2mm wody.Do prostopadłościennego rowu o wymiarach 4m x 8m spadło 8 mm deszczu.Ile wiader o pojemności 10l potrzeba aby zmieścić taką ilość wody?Zapisz obliczenia.prosze szybko!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T23:22:41+01:00
4m = 40dm
8m= 80dm
8mm= 0,08dm
Vwody = 40*80*0,08 = 256 dm³
1l=1dm³
10l=10dm³
256dm³:10=25,6≈26.
Potrzeba 26 wiader aby pomieścić taką ilość wody.
2009-11-30T00:45:21+01:00
8m=80dm
4m=40dm
8mm=0,08dm
V=40dm*80dm*0,08dm=256dm³
1l=1dm³
10l=10dm³
256dm³:10=25,6≈26.
Potrzeba 26 wiader o pojemności 10l.