Odpowiedzi

2009-11-29T23:36:09+01:00
Po obniżce:
270zł-90%
xzł-100%
90x=270*100
90x=27000/:90
x= 300zł.

100%+10%=110%
300zł-100%
xzł- 110%
100x=300*110
100x=33000/:100
x=330zł

Odp. Przed obniżką garsonka kosztowała 330zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T23:37:47+01:00
X-> początkowa cena garsonki
(x+20%x)-10%(x+20%x)=270zł
(x+0,2x)-0,1(x+0,2x)=270
1,2x-0,1x-0,02x=270
1,08x=270 /÷1,08
x=250zł

Odp: początkowa cena garsonki to 250zł
2 5 2
2009-11-29T23:53:17+01:00
X - cena garsonki na początku

(x+20%)-10%=270
1.2x - 10%=270
1.08x = 270 / 1.08
x=250zl