Samochód o masie 1200kg, ruszając z miejsca,uzyskała prędkość 36km/h w czasie 10s. Oblicz wartość siły ciągu silnika, jeżeli opory ruchu wynoszą 100 N?
Proszę o rozwiązanie pilne.
na podstawie dane, szukane i odpowiedź.
oraz prosze wzory do których będą podstawiane dane.

3

Odpowiedzi

2009-11-30T00:02:10+01:00
Siła ciągu F=m*a
a=V/t czyli a=10m/s przez 10s = 1m/s²

F=1200kg * 1m/s2=1200niutonów

Uwzględniając że cały czas musiały być pokonywane opory ruchu siła ciągu wynosi 1200 = 100 niutonów = 1300N.
prędkość przeliczona z km/h na m/s
2009-11-30T00:04:21+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/142125 -> tutaj to samo zadanie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T00:13:32+01:00
Dane:
m = 1200kg
v = 36km/h = 10m/s
t = 10s
Fop = 100N

Szukane:
Fc = ?

F = m*a
a = F/m
a = v/t
F = F+Fo
v/t = (F+Fo)/m
mv = F+Fo
F = mv/t +Fo
F = 1200kg * 10m/s /10s + 100N
F = 12 000kgm/s * 1/10s +100N
F = 1200kgm/s² + 100N = 1200N + 100N = 1300N
Siła ciągu silnika wynosi 1300N, to jest 1,3kN.