Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T09:55:10+01:00
Napisz równanie prostej, przechodzącej przez punkt
M=(3,-1) i równoległej do prostej o równaniu
y=3x-2.

prosta rownolegla ma wspolczynnik kierunkowy taki sam jak ta do ktorej ma byc rownolegla, czyli m=3

rownanie ma wiec postac

y=3x+n

Punkt M(3,-1) nalezy do tej prostej, czyli spelnia jego rownanie, stad wyliczymy n

-1=3*3+n
n=-1-9=-10

prosta ma rownanie
y=3x-10

1 5 1
2009-11-30T10:02:02+01:00
Równanie prostej
y=a•x + b
prosta ma być równoległa do prostej y=3x-2 więc a=3
przechodzi przez punkt (2;-1) a więc wstawiwamy jego współrzędne do równania
-1=3•2 + b
-1 = 6 +b
b=-1 -6
b=-7
prosta ma równanie y =3•x - 7