Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T10:21:08+01:00
1. (cecha BBB) dwa trójkąty są przystające, gdy boki jednego z nich mają te same długości, co boki drugiego
2. (cecha BKB) dwa trójkąty są przystające, gdy dwa boki jednego z nich mają te same długości, co dwa boki drugiego, a kąty pomiędzy tymi bokami w jednym i drugim trójkącie są równe
3. (cecha KBK) dwa trójkąty są przystające, gdy dwa kąty jednego z nich są równe dwóm kątom drugiego, a boki zawarte pomiędzy tymi kątami w jednym i drugim trójkącie są równe
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T10:22:41+01:00
I cecha
Jeżeli boki jednego trójkąta są równe odpowiednim bokom drugiego trójkąta to te trójkąty są przystające (bbb-bok bok bok)
II cecha
Jeżeli dwa boki jednego trójkąta mają takie same długości jak odpowiednie boki drugiego trójkąta i kąty między tymi bokami mają jednakowe miary, to te trójkąty są przystające.
III cecha
Jeżeli bok jednego trójkąta ma taką samą długość jak bok drugiego trójkąta, a kąty jednego trójkąta leżące przy tym boku mają takie same miary jak odpowiednie kąty drugiego trójkąta, to trójkąty są przystające.
6 2 6