Najbliższa gwiazda nie licząc Słońca to Proxima w układzie Centaura,tra znajduje się w odległości około 4,25 lat świetlnych.Ile to kilometrów?Ile czasu potrzebowałaby misja kosmiczna na dotarcie w jej okolice,jeżeli poruszałaby się szybkością 50 km/h

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T11:34:54+01:00
4,25 lat swietlnych = 300000 km/s* 3600sek *24h *365,25d * 4,25ls =
= 40235940000000 km/50 km/h = 804718800000 h/ 24 h = 3529950000 dni/365,25 dni = 91800000 lat =~ok 9,2 mln lat
3 5 3
2009-11-30T11:35:31+01:00
Vświatła = 300 000 km/s
Vsatelity = 50km/h
4,25 roku = 4*365 = 134028000 s

134028000s * 300000 km = 40208400000000 km - droga do najbliższej gwiazdy

S = V*t

40208400000000 = 50 km/h * t

t = 40208400000000/50 = 804168000000 h = 91800000 lat

Odp. Odległość od słońca do najbliższej gwiazdy wynosi 40208400000000 km, a czas po jakim satelita dotarłaby do niej wynosi 91800000 lat.
2 5 2