Boki czworokąta mają długość 4cm 5cm 6cm 9cm. Wielokąt zbudowany z tego czworokąta i jego odbicia symetrycznego względem prostej zawierającej jeden z boków czworokąta ma obwód 40cm. Jakiej długości bok jest zawarty w osi symetrii?

Bardzo proszę o pomoc potrzebuję tego na dziś......

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-27T20:59:57+02:00
Sprawdzamy każdy po kolei:

9 cm:
(5cm+6cm+4cm)×2=30cm
Czyli na pewno nie jest to bok majacy 9 cm

6cm:
(5cm+9cm+4cm)×2= 34cm
Czyli to też nie ten

5cm:
(6cm+9cm+4cm)×2=38cm
To też nie ten

4cm:
(6cm+9cm+5cm)×2= 40cm
Oznacza to, że bok zawarty w osi symetrii to bok mający 4 cm.
9 4 9
2009-05-27T21:01:21+02:00
A-długość boku zawartego w osi symetrii

Ob=40cm
Ob=4*2+5*2+6*2+9*2-2a=48-2a
48-2a=40
2a=8
a=4
Bok zawarty w osi symetrii ma długość 4 cm
5 3 5