Prostokąt ABCD jest symetryczny do prostokąta ABCD o bokach długości 2cm i 3cm względem prostej zawierającej jeden z boków tego prostokąta. Znajdź obwód czworokąta zbudowanego z obu tych prostokątów. Rozważ dwa przypadki



Bardzo proszę o pomoc jeszcze dziś to potrzebuję!!
Potrzebuję to na jutro Pomóżcie..Proszę.....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-27T20:50:37+02:00
To bardzo proste:)

I przypadek:
Obw= 2cm×2 + 3cm×4 = 4cm+12cm = 16 cm
II przypadek:
Obw= 3cm×2 + 2cm×4 + 6cm+8cm = 14 cm
1 5 1
2009-05-27T20:56:24+02:00
1)
jeżeli prosta zawiera bok o długości 3 cm to:
Ob=3*2+2*4=14cm


2)
Jeśli prosta zawiera bok o długości 4 cm to:
Ob=3*4+2*2=16cm
2 3 2