1.oblicz objętość graniastosłupa o wysokości 12 cm i polu podstawy 25cm²

2. jaka jest wysokość graniastosłupa którego podstawą jest trójkąt o polu 36cm², jeśli objętość tego graniastosłupa jest równa 1224cm³?

proszę aby praca była ze wszystkimi obliczeniami bo babka od matmy się strasznie tego czepia

z góry dzięki ..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T13:43:40+01:00
1.

wysokość=12cm
pole podstawy=25cm kwadratowych

V=a*b*c
a*b to nasze pole a c t wysokość
V=25 cm kwadratowych*12cm
V=300 cm sześciennych

2.

szukane: c
dane
V=1224 cm sześcienne
podstawa(a*b)=36 cm kwadratowych

V=a*b*c
1224 cm sześcienne=36 cm kwadratowe*c | / 36 cm kwadratowe

c=1224cm sześcienne/36 cm kwadratowe
c=34 cm


mysle, że pomogłem =]
2009-11-30T13:43:12+01:00
Wzór na objętość graniastosłupa to V=Pp*h
Pp=25cm²
h=12cm
V=25cm²*12cm=300cm³


2. jaka jest wysokość graniastosłupa którego podstawą jest trójkąt o polu 36cm², jeśli objętość tego graniastosłupa jest równa 1224cm³?

V=Pp*h
h=V/Pp
h=1224cm³/36cm²=34cm
1 5 1
2009-11-30T14:53:04+01:00
1. V=12×25=300cm3
2.Pp -pole podstawy
h- wysokość
V=Pp×h
1224=36×h l÷36
h=34cm