Trudne zadania:

wyjaśnij przyczyny wystepowni dużych amplitud temperatur wystepujących na Merkurym i Marsie,
wyjaśnij istotę geocentrycznego i hieliocentrycznego modelu świata. Dopisz twórców do poszczególnych modeli.

Ps. nie sciagać mi z neta. SPAM!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T13:50:12+01:00
Zad. 1 Obie planety posiadają rzadką atmosferę, przez którą łatwo przenika ciepło pochodzące od Słońca. Wynikiem tego jest silne nagrzewanie się strony planety zwróconej w kierunku Słońca oraz niska temperatura po przeciwległej stronie.

zad. 2
Model geocentryczny świata: Ptomeleusz
Model heliocentryczny świata: Mikołaj Kopernik

Model geocentryczny świata zakłada, że to Ziemia jest nieruchoma a wokół niej krążą pozostałe ciała niebieskie. Natomiast heliocentryczny model świata zakłada,że Ziemia krazy wokół pozostałych ciał niebieskich
5 4 5
2009-11-30T14:43:04+01:00
Na tych planetach atmosfera jest bardzo rzadka co skutkuje bardzo szybkim nagrzewaniem i oziębianiem sie otoczenia. Nagrzewana jest bardzo szybko ta strona planety która jest zwrócona w strone Słońca , całośc daje ogromne amplitudy w temp. na obu planetach.

Geocentryzm - Ptomeleusz
Heliocentryzm -Mikołaj Kopernik

Geocentryzm -> Ziemia w centrum wszechświata Słońce , planety , ciała niebieskie krążą wokół Ziemi.
Heliocentryzm(helios-słońce)-Słońce w centrum , Ziemia , planety , ciała niebieskie krążą wokół Słońca i wokół własnej osi.
2 2 2