A)największy na świecie latawiec miał powierzchnię 0,553 ara. Ile to metrów2?

b) skrzydła samolotu boeing 747 B mają powierzchnię 511m2. Lie to arów??

c) państwo watykan ma powierzchnię 4 ha. Ile to km2??

d) jez. śniardwy ma powierzchnię 113,83 km2. Ile to ha??

e) pałac cesarski w Pekinie zbudowano na planie prostokąta o wymiarach 960 x 750m. wyraź w ha pow. jaką zajmuje pałac.

KTO MI ZROBI TO ZAD BEZ OBLICZEŃ I NIE DO KOŃCA TO ZGŁASZAM BŁEDNĄ ODP. I MOŻECIE WYLECIEĆ, BO NIE LUBIĘ HAMSTWA....

Pozdrawiam... ;D

3

Odpowiedzi

2009-11-30T14:15:58+01:00
1 a =100 metrów kwadratowych
1ha = 10 000m2

a)53,3m2
b)5,12a
c)40 000m2
d)0.011383ha
e)72ha
2009-11-30T14:20:14+01:00
A)0,553 a × 100 = 55,3 m²
b)511m² ÷ 100 = 5,11a
c)4ha ÷ 100 = 0,04 km²
d) 113,83km²×100=11383ha
e) 960m = 960÷100 = 0,96km 750m = 750÷100 = 0,75km
P = a×h
0,96×0,75= 0,72 km²
0,72km² = 0,72×100 = 72 ha
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T14:21:49+01:00
A)największy na świecie latawiec miał powierzchnię 0,553 ara. Ile to metrów2?

1 a=100m²
1m²=0,01 a

0,553x100=55,3 m²
b) skrzydła samolotu boeing 747 B mają powierzchnię 511m2. Lie to arów??
511x0,01=5,11 arow
c) państwo watykan ma powierzchnię 4 ha. Ile to km2??

1 ha=10000m²=0,01 km²
4x0,01 km²=0,04 km²
d) jez. śniardwy ma powierzchnię 113,83 km2. Ile to ha??
1 km²=100 ha
113,83x100=11383 ha

e) pałac cesarski w Pekinie zbudowano na planie prostokąta o wymiarach 960 x 750m. wyraź w ha pow. jaką zajmuje pałac.

Powierzchnia=960mx750m=720000m²
1m²=0,0001 ha
720000x0,0001=72 ha

2 5 2