1.Oblicz pole rombu którego przekątne mają długość 13cm i 17cm.
2.Obwód trapezu prostokątnego wynosi 38cm.Krótsza podstawa ma 4cm długości a nierównoległe boki maja długość odpowiednio 5cm i 13cm.Oblicz pole tego trapezu
<prosze o podanie obliczeń>

3

Odpowiedzi

2009-11-30T14:22:29+01:00
1.
e=13
f=17
0,5×e×f
0,5×13×17=110,5

2009-11-30T14:23:57+01:00
Zad.1
Pole rombu- e*f
e,f - przekątne
czyli:
13cm*17cm=221 cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T14:30:08+01:00
1. e=13cm
f=17cm
P= e*f/2
P=13*17/2
P= 110,5 cm ²
2. Ob=38cm
38- (4+5+13)=38-22=16
a=16cm
b=4cm
h=5cm
P= (a+b) *h /2
P= (16+4) *5/2
P=50 cm²