1. po podwyżce o 20 % cena biletów autobusowych za przejazd linią S trzeba było zapłacić4,20 zł. ile kosztował taki przejaz przed podwyżką?
2. w polsce w 2007 roku sprzedano 21558 fordów, co stanowiło 7,35 % liczby wszystkich sprzedanych samochodów. Ile samochodów sprzedano w polsce w 2007 r ? zaokrąglij do tysięcy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T14:45:50+01:00
1. 100%- x
120%- 4,20
120x=420/:120
x=3,50zł
Odp. Przejazd przed podwyżką kosztował 3,50zł.
2. 100% - x
7,35%- 21 558
7,35x= 2155800/: 7,35
x= 293 306, 122449( w przybliżeniu 293 306)
Odp. W 2007 roku sprzedano około 293 306 fordów.
4 5 4
2009-11-30T14:47:05+01:00
1.
4,20zł <--- 120% liczby x
4,2 = 120%x
4,2 = ¹²/₁₀x obustronnie dzielimy na ¹²/₁₀
4,2 × ¹⁰/₁₂ = x
42 ÷ 12 = x
x = 3,5 zł

2.

21558 = 7,35%x obustronnie dzielimy przez 7,35%
21558 × ¹⁰⁰⁰⁰/₇₃₅ = x (tu weźmy kalkulator do ręki)
x ≈ 293 000